Probabil te-ai săturat și tu de timpii mari de așteptare atunci când ai nevoie de un document sau autorizație de la Primărie sau de celebrele dosare cu șină, fără de care aproape nimic nu este posibil în administrația publică din România, nu-i așa?
Poate ai dat vina pe Primărie sau pe angajații de acolo care „sigur au ceva cu tine”. Ei bine, pentru a-ți putea oferi rapid soluții la problemele tale, Primăria are nevoie, la rândul ei, de resurse, iar echipa Cadastru24.ro este pregătită să îi ofere aceste resurse, revoluționând munca primăriilor prin tehnologie de ultimă oră.
Facem asta prin WebGis – cea mai nouă tehnologie dedicată administrațiilor publice și (probabil) singura din România!
Ce este WebGis?
WebGis este o aplicație web pe care echipa noastră a construit-o pentru a ușura munca Primăriilor și pentru a ajuta, în același timp, oamenii care au nevoie de serviciile administrației publice să își rezolve mai repede problemele.
Aplicația permite utilizatorilor să vizualizeze, să analizeze și să gestioneze date geografice într-un mod interactiv, în timp real, permițând astfel administrației publice sa ia decizii bazate pe informații reale, actuale, din teren.
Dacă ar fi să o asemănăm cu ceva, am spune că WebGis este gândită sub forma unui Google Maps cu drumuri, inclusiv pentru terenuri extravilane, cu detalii mult mai clare și mai avansate.
Luând în considerare toate provocările pe care știm că Primăriile le au când vine vorba de autorizații, construcții, centralizări și situații pe teren, am gândit aplicația ca pe o soluție completă, care include imagini din satelit, hărți stradale, date cadastrale și multe altele, toate într-o interfață intuitivă și ușor de utilizat, care poate fi accesată de oriunde.
Cum funcționează?
Începând cu un zbor cu drona, în care se realizează un ortofotoplan la joasă altitudine, cu deosebit de multe detalii, imaginile sunt transferate mai apoi într-un soft accesibil online, unde se pot realiza layere cu diferite atribuții.
Altfel spus, cu ajutorul WebGis, Primăria poate vedea cum în detaliu numerele poștale, numele străzilor, numărul de persoane care locuiesc la o anumită adresă sau autorizațiile emise pe o anumită adresă.
Tot așa se pot identifica foarte ușor și construcțiile ridicate fără autorizație sau modificările făcute fără autorizație, precum și proprietarii acestora. Prin urmare, intrarea în legalitate devine deosebit de importantă, pentru fiecare proprietar!
Care sunt avantajele utilizării WebGis în administrația publică?
Aplicația WebGis ajută atât administrațiile locale, cât și proprietarii de imobile, eficientizând timpul și efortul pentru diverse activități, în unele situații, deplasarea în teren fiind limitată sau chiar exclusă. Printre cele mai importante avantaje ale noii tehnologii, menționăm:
Identificarea rapidă a proprietarilor: acum este mai simplu să identificați proprietarii unui imobil și să obțineți informații despre aceștia.
Nomenclatură stradală și numere cadastrale: oferind informații complexe și clare despre situația localității, WebGis vă ajută să țineți o evidență clară a nomenclaturii stradale și a numerelor cadastrale.
Aflarea distanței cu rapiditate: prin utilizarea WebGis, este mult mai ușor de aflat distantele intre diferite puncte. Aceasta informație poate fi foarte utila pentru planificarea rutelor sau pentru estimarea timpului de parcurs. De asemenea, daca doriți sa modernizați o anumita strada sau teren, puteți afla lungimea exacta a acesteia, astfel încât sa puteți face estimări exacte cu privire la costurile implicate.
Proiecte in derulare: prin utilizarea WebGis, administrația publica poate monitoriza in timp real proiectele in derulare si poate lua decizii bazate pe informații actualizate.
Servicii mai rapide pentru cetățeni: Ajutând primăriile, ajutăm oamenii de rând să obțină mult mai repede certificatele de urbanism și autorizațiile de construire pentru proiectele dorite. De asemenea, probleme legate de numele sau numere străzilor nu mai au ce căuta într-o administrație publică modernizată cu ajutorul WeGis.
Transparență ridicată în procesele administrative: Gata cu secretele sau deciziile luate „după ureche” sau în funcție de interese. Cu WebGis, totul este legal, transparent și cât se poate de simplu!
Observarea nivelului de dezvoltare al localității: actualizând an de an informațiile despre localitate din aplicația WebGis, se poate observa nivelul de dezvoltare al acesteia. Astfel, se pot pune în funcțiune planuri de dezvoltare, modernizare, finanțare și așa mai departe
Totul este securizat: accesul în aplicație se realizează pe baza unui user și a unei parole unice, ceea ce conferă o securitate ridicată informațiilor.
Ca să sumarizăm, prin aplicația WebGis Primăria va avea acces la detalii clare și complete, precum:
- Denumire proprietari
- Denumire străzi
- Planuri 1:500 și 1:1000
- Numere poștale
- Geometria cadastrului pentru fiecare proprietate în parte, unde poți vedea: nume proprietar, suprafața exactă, număr poștal, denumire stradă și orice alte detalii necesare
- Autorizațiile de construire și certificatele de urbanism emise
- Suprafața trotuarelor și a spațiilor verzi din localitate
- Suprafața carosabilului
Să spunem că Primăria contactează o firmă care oferă servicii de întreținere pentru spațiile verzi. În acest caz, primăria va putea face calcule exacte pe suprafața spațiilor verzi, ca să nu riște să fie păcălită de diverse firme. La fel și în cazul construcțiilor noi.
În sfârșit administrația publică va avea o privire de ansamblu asupra fiecărui teren din localitate, făcând mai ușoară atât treaba administrației publice, cât și viața cetățenilor în nevoie de documente și autorizații.
Certificatul de Urbanism, la un click distanță
Unul dintre avantajele majore ale aplicației WebGis este posibilitatea de suprapunere a PUG-ului peste ortofotoplan, ceea ce înseamnă că la un singur click primăria poate să emită certificatul de urbanism.
Cu alte cuvinte, va fi mult mai ușor de acum înainte să se obțină autorizația de construire, atât pentru Primărie, cât și pentru cetățeanul în nevoie.
Studiu de caz – Cum folosim în practică aplicația WebGis
Pasul 1: Începem cu o imagine preluata din Google Maps, dar pe măsură ce activam diferite layere o sa observăm că situația se schimbă.
Pasul 2: putem vedea ortofotoplanul, făcut cu ajutorul dronei și softului de prelucrare a datelor.
Pasul 3: Mai jos, avem activate layerele cu străzi, clădiri, ortofotoplanul realizat cu drona si OpenStreetMap ( denumirile străzilor). Putem observa si claritatea imaginilor, dar si ca au apărut construcții noi.
Pasul 4: Dacă există pe comună, se pot încărca planurile 1:500 , 1:2000 sau, după caz, 1:5000.
Pasul 5: Se pot încărca limitele de cadastru pentru fiecare imobil in parte; de asemenea, putem face layere cu numele proprietarului, suprafața din cadastru si suprafața construcțiilor, daca există.
În loc de concluzie…
În activitatea noastră de cadastru, intabulare și alte servicii topografice, întâlnim des întrebări sau probleme ale clienților noștri legate de comunicarea cu primăriile.
Pentru noi, este deosebit de important să ne ajutăm clienții să intre în legalitate cu proprietăților lor sau să își ducă la bun sfârșit lucrările în desfășurare, iar acest lucru nu poate fi făcut, fără să ajutăm, mai întâi, primăriile și administrațiile publice locale, făcându-le munca mai ușoară, mai rapidă și mai frumoasă.
Prin WebGis ne propunem să revoluționăm cu adevărat atât activitatea din primării, cât și procesul de intrare în legalitate pentru cetățeni. Tehnologia din spatele aplicației este una de ultimă generație, multe localități din România adoptând-o deja cu ajutorul nostru.
Dacă vrei eficiență din partea primăriei, recomandă-le WebGis! Este primul pas spre o Românie fără dosar cu șină, unde nu doar noi, dar și Primăria te va ajuta, mereu la timp și la prețul corect!