Programul RePowerEU oferă posibilitatea proprietarilor români de locuințe să obțină peste 20.000 de euro fonduri europene sub formă de vouchere nerambursabile, pentru instalarea de panouri fotovoltaice și pentru anveloparea (renovarea energetică) a caselor.

Programul este împărțit în 2:

  • prima parte (în desfășurare) în care pot aplica doar consumatorii de energie vulnerabili – se pot înscrie până pe 17 februarie 2025
  • ce-a dea doua parte (care încă nu a început) pentru populația generală (adică oricine care are o proprietate și îndeplinește niște criterii de eligibilitate)

 

În continuare îți spunem pas cu pas tot ce trebuie să știi ca să te înscrii în aceste programe, fie că ești consumator vulnerabil sau faci parte din populația generală. Vorbim despre acte necesare, condiții de eligibilitate, ce trebuie să faci și unde trebuie să te duci, ce și cât trebuie să plătești și așa mai departe.

 

Înscrierea în program pentru consumatorii vulnerabili

 

Consumatorii vulnerabili sunt, în general, persoanele în vârstă sau cu probleme de sănătate, cu venituri mici sau zero, care locuiesc în zone defavorizate din punct de vedere energetic și care se regăsesc pe anumite liste speciale întocmite de Primării.

 

Ca să te poți înscrie în program ca și consumator vulnerabil trebuie să pregătești niște acte și să îndeplinești niște condiții de eligibilitate.

 

Acte necesare consumator vulnerabil:

 

  • Copie după buletin
  • Acte de proprietate (extras de carte funciară nu mai vechi de 60 de zile, contract de vânzare-cumpărare, succesiune, etc – orice act care dovedește că ești proprietar)
  • Adeverință (1) din care reiese că ești consumator vulnerabil (de la Primărie)
  • Adeverință (2) de la Primărie din care reiese adresa, suprafața, anul construirii casei, cota parte. (ai mai jos un exemplu)
  • Adeverință (3) de la Primărie din care reiese că locuința nu este monument istoric, nu este în patrimoniul cultural sau zonă protejată, nu face obiectul unor litigii, etc. (ai mai jos un exemplu)
  • Certificat fiscal – îl iei de la Primărie
  • Poze interior și exterior cu casa (poze cu cele 4 fațade la exterior, poze cu centrala sau soba, poze cu baia, poze complete interior.

 

 

 

Exemplu adeverință (2) de la Primărie:

 

Exemplu adeverință (3) de la Primărie:

 

 

Criterii de eligibilitate consumator vulnerabil:

 

  • Trebuie să ai cadastru și intabulare la zi
  • Adresa din buletin trebuie să fie aceeași cu adresa din actul de proprietate (adică să locuiești în casa pentru care ceri fonduri)
  • Suprafața casei trebuie să fie între 40 mp și 100 de mp.
  • Casa nu trebuie să fie clasata sau în curs de clasare ca monument istoric sau într-o zonă de protecție a monumentelor istorice.
  • Trebuie să fii proprietar al casei pentru care soliciți fondurile. Dacă sunt mai mulți proprietari, solicitantul trebuie să aibă cotă parte de minim 50%.
  • Dacă sunt mai mulți proprietari, toți trebuie să fie de acord cu implementarea fondurilor.
  • Clădirea trebuie să fie liberă de orice sarcini, interdicții, litigii, exproprieri, etc.
  • Locuința trebuie să fie branșată la rețeaua de energie electrică

 

ATENȚIE: Locuința trebuie să aibă între 40 și 100 mp SUPRAFAȚĂ UTILĂ (vorbim de suprafața casei NU a terenului. Suprafața construită ar trebui să fie cuprinsă între 50 mp și 130 mp, iar subsolul NU intră la suprafață utilă! 

De exemplu: dacă ai o casă cu subsol și parter, iar suprafața construită la parter este de 100 mp te încadrezi, întrucât suprafață utilă va fi undeva la 70-80 mp. Dacă, în schimb, ai o casă cu parter și 1 etaj, iar amprenta la sol este de 80 mp, suprafața construită va fi dublă (160 mp), deci și suprafața utilă va depăși 100 mp, ceea ce înseamnă că nu te încadrezi.

 

ATENȚIE: o casă din chirpici sau o casă care este anvelopată cu 10 cm și care are montate termopane NU se va încadra în criteriile de eligibilitate, pentru că va avea o clasă energetică mai bună decât D, care este minimul necesar. Casa trebuie să fie din lemn, cărămidă, BCA sau beton și să fie izolată cu maxim 5 cm. 

 

 

Așadar, pentru a te înscrie în programul RePowerEU ca și consumator vulnerabil trebuie să urmezi următorii pași:

 

Pasul 1: Mergi la primărie și cere adeverințele necesare (adeverință că ești consumator vulnerabil, adeverință cu adresa, cota parte, suprafața și anul construirii casei, adeverință că locuința nu este monument istoric), Certificat fiscal. VEZI EXEMPLELE DE MAI SUS PENTRU ADEVERINȚE)

 

Pasul 2: Trimite-ne pe mail la adresa I7@romaniabook.ro următoarele acte: adeverintele de mai sus, copie după buletin, poze interior și exterior cu casa, copie după actele de proprietate asupra casei, certificatul fiscal.

 

Pasul 3: Vei primi de la noi un contract în care îți exprimi acordul pentru eficientizarea energetică a locuinței (adică pentru implementarea fondurilor) și declari că nu vei vinde panourile solare instalate timp de 5 ani de la data obținerii fondurilor (altfel dai toți banii înapoi). Alături de contract vei primi și un formular, ca cel de mai jos. Semnează contractul și completează formularul și trimite-le pe același mail.

 

Pasul 4: De restul ne ocupăm noi, alături de partenerii noștri. Ne asigurăm că pregătim dosarul, că te înscriem în program, că obții fondurile și că apoi instalăm panourile fotovoltaice și îți anvelopăm casa.

 

 

Înscrierea în program pentru populația generală

 

Dacă nu îndeplinești condițiile pentru consumator vulnerabil, te poți înscrie în program în sesiunea dedicată populației generale, care încă nu a început, dar urmează.

 

Acte necesare populație generală:

 

  • Copie după buletin
  • Actele de proprietate (Extras de carte funciară nu mai vechi de 60 de zile, contract de vânzare-cumpărare sau orice act care atestă că ești proprietar asupra imobilului)
  • Adeverință (2) de la Primărie din care reiese adresa, suprafața, anul construirii casei, cota parte. (ai mai sus un exemplu – este aceeași ca la consumator vulnerabil)
  • Adeverință (3) de la Primărie din care reiese că locuința nu este monument istoric, nu este în patrimoniul cultural sau zonă protejată, nu face obiectul unor litigii, etc. (ai mai sus un exemplu – este aceeași ca la consumator vulnerabil)
  • Poze interior și exterior cu casa (poze cu cele 4 fațade la exterior, poze cu centrala sau soba, poze cu baia, poze complete interior.
  • Audit energetic și certificat de performanță energetică inițial (înainte de implementarea fondurilor)
  • Expertiză tehnică pentru risc seismic
  • Certificat fiscal (îl iei de la Primărie)

 

 

Criterii de eligibilitate populația generală:

 

  • Trebuie să ai cadastru și intabulare la zi
  • Adresa din buletin trebuie să fie aceeași cu adresa din actul de proprietate (adică să locuiești în casa pentru care ceri fonduri)
  • Suprafața casei trebuie să fie între 40 mp și 100 de mp.
  • Casa nu trebuie să fie clasata sau în curs de clasare ca monument istoric sau într-o zonă de protecție a monumentelor istorice sau să fie în patrimoniul cultural.
  • Trebuie să fii proprietar al casei pentru care soliciți fondurile. Dacă sunt mai mulți proprietari, solicitantul trebuie să aibă cotă parte de minim 50%.
  • Dacă sunt mai mulți proprietari, toți trebuie să fie de acord cu implementarea fondurilor.
  • Clădirea trebuie să fie liberă de orice sarcini, interdicții, litigii, exproprieri, etc.
  • Locuința trebuie să fie branșată la rețeaua de energie electrică

 

 

Populația generală trebuie să plătească pentru auditul energetic și pentru expertiza tehnică obligatorie pentru înscrierea în program. Pentru a eficientiza costurile, dacă alegi să lucrezi cu echipa Cadastru24.ro îți oferim toate serviciile necesare pentru obținerea celor 20.000 de euro într-un pachet special la prețul total de 1000 euro.

 

ATENȚIE: Locuința trebuie să aibă între 40 și 100 mp SUPRAFAȚĂ UTILĂ (vorbim de suprafața casei NU a terenului. Suprafața construită ar trebui să fie cuprinsă între 50 mp și 130 mp, iar subsolul NU intră la suprafață utilă! 

De exemplu: dacă ai o casă cu subsol și parter, iar suprafața construită la parter este de 100 mp te încadrezi, întrucât suprafață utilă va fi undeva la 70-80 mp. Dacă, în schimb, ai o casă cu parter și 1 etaj, iar amprenta la sol este de 80 mp, suprafața construită va fi dublă (160 mp), deci și suprafața utilă va depăși 100 mp, ceea ce înseamnă că nu te încadrezi.

 

ATENȚIE: o casă din chirpici sau o casă care este anvelopată cu 10 cm și care are montate termopane NU se va încadra în criteriile de eligibilitate, pentru că va avea o clasă energetică mai bună decât D, care este minimul necesar. Casa trebuie să fie din lemn, cărămidă, BCA sau beton și să fie izolată cu maxim 5 cm. 

 

 

Așadar, pentru a te înscrie în programul RePowerEU ca parte din populația generală trebuie să urmezi următorii pași:

 

Pasul 1: Mergi la primărie și cere adeverințele necesare (adeverință cu adresa, cota parte, suprafața și anul construirii casei, adeverință că locuința nu este monument istoric – VEZI EXEMPLELE DE MAI SUS PENTRU ADEVERINȚE), Certificat fiscal.

 

Pasul 2: Trimite-ne pe mail la adresa I7@romaniabook.ro următoarele acte: adeverintele de mai sus, copie după buletin, poze interior și exterior cu casa, copie după actele de proprietate asupra casei, certificatul fiscal.

 

Pasul 3: Vei primi de la noi un contract în care îți exprimi acordul pentru eficientizarea energetică a locuinței (adică pentru implementarea fondurilor) și pentru realizarea auditului energetic și a expertizei tehnice. În plus, declari că nu vei vinde panourile solare instalate timp de 5 ani de la data obținerii fondurilor (altfel dai toți banii înapoi). Alături de contract vei primi și un formular ca cel de mai jos. Semnează contractul și completează formularul și trimite-le pe același mail.

Pasul 4: Plătește pachetul de servicii în valoare totală de 1000 euro (pentru audit energetic, eliberarea certificatului de performanță energetică și expertiza tehnică). Aceștia sunt singurii bani pe care îi dai pentru a obține cei aproape 20.000 de euro de la stat nerambursabili.

 

Pasul 5: De restul ne ocupăm noi, alături de partenerii noștri. Noi realizăm expertiza tehnică și auditul energetic, apoi te direcționăm către partenerii noștri acreditați care se vor ocupa de pregătirea dosarului, înscrierea ta în program, obținerea fondurilor și apoi instalarea panourilor fotovoltaice și anveloparea locuinței tale.

 

Întrebări frecvente

 

  1. De unde știu dacă sunt consumator vulnerabil?

 

Întrebi la primărie. Primăriile au listele cu consumatorii vulnerabili. Primăria trebuie să-ți elibereze o adeverință care atestă că ești pe aceste liste, care va fi inclusă în dosarul de înscriere.

 

  1. Pot să mă înscriu doar pentru anveloparea locuinței, dacă am deja panouri fotovoltaice instalate?

 

Da, te poți înscrie în sesiunea destinată populației generale. Va trebui să îndeplinești celelalte criterii de eligibilitate pe care le-am notat mai sus și să plătești pentru pachetul de servicii care include expertiză tehnică, audit energetic și certificat de performanță energetică (1000 de euro).

 

  1. Dacă nu am cadastru și intabulare pot să mă înscriu în program?

 

Nu. Cadastrul și intabularea sunt obligatorii pentru înscrierea în program și obținerea fondurilor, fie că ești consumator vulnerabil sau faci parte din populația generală. Te putem ajuta noi cu realizarea cadastrului și intabulării, la timp pentru înscrierea în program.

 

  1. Se poate cu chitanță de mână ca și act de proprietate?

 

Nu. Chitanța de mână nu ține loc de act de proprietate. Actul de proprietate poate fi Extras de Carte funciară nu mai vechi de 60 de zile, contract de vânzare-cumpărare, succesiune, contract de donație, etc.

 

  1. Pot să o înscriu pe mama / o rudă din familie care nu se descurcă cu internetul?

 

Da. Îți poți ajuta mama sau o rudă în vârstă să se înscrie în program. Nu uita că Solicitantul trebuie să fie proprietarul clădirii și trebuie să îndeplinească toate celelalte criterii.

 

  1. Este real sau este o păcăleală?

Este cu siguranță cât se poate de real.

 

  1. Dacă sunt consumator vulnerabil nu trebuie să plătesc nimic?

 

Exact. Consumatorii vulnerabili au decontate toate serviciile necesare pentru înscrierea în program și pentru implementarea programului. Populația generală trebuie să plătească un pachet de servicii în valoare de 1000 de euro.

 

  1. Dacă am mai multe case în aceeași curte pot să iau fonduri de mai multe ori?

 

Da, poți să te înscrii cu mai multe proprietăți și să iei câte 20.000 de euro pentru fiecare, dacă îndeplinești criteriile de eligibilitate pentru fiecare dintre ele.

 

      9. Vorbim de suprafața utilă a terenului sau suprafața utilă a casei, care trebuie să se încadreze între 40 și 100 mp?

 

Cerința se referă la suprafața utilă a casei (nu a terenului). Subsolul nu intră în suprafața utilă. O casă cu subsol și parter și suprafața utilă de 100 mp se încadrează. O casă cu parter și etaj și suprafață construită de 80 mp nu se încadrează, pentru că suprafața utilă depășește 100 mp.

 

     10. Cum iau legătura cu voi?

 

Ne trimiți email la I7@romaniabook.ro sau ne suni / scrii pe whatsapp la 0773.786.581. Poți să ne scrii și pe chat pe site-ul nostru www.cadastru24.ro sau intabulare.cadastru24.ro.